
Vi i Datahjelperne tester ulike nettbutikker med fokus på deres pålitelighet. Vi ser blant annet på omdømme, hvem som står bak nettsiden, leveringstid og om produktene er som forventet. Dette er en test av nettbutikken BagBrokers.no.
Jeg bestilte en veske fra bagbrokers.no og har gjort en vurdering ut fra handleopplevelsen, inntrykket av produktet og annen relevant informasjon.
Hvem, hva, hvor
BagBrokers.no er en norsk nettbutikk som selger reiseutstyr, kofferter, sekker og bagger. De startet i 2013 med kun nettbutikk, men i 2024 åpnet de også en fysisk butikk som befinner seg på Slependen senter i Asker. I Asker er også lageret deres, som de sender varene ut fra.
BagBrokers kan skryte av at de selger produkter fra en del kjente, store merker, eksempelvis Samsonite, Victorinox og Björn Borg.
Organisasjonsmessig har de organisasjonsnummer 911878976 og de er eid av BagBrokers AS.
Anmeldelser og skåre
På Trustpilot har de i skrivende stund en skåre på 4,8 av 5, basert på drøye 1600 anmeldelser – en veldig god skåre!
De har også en god skåre på 4,8 av 5 på Google, men da basert på kun 16 anmeldelser.
Det bør generelt sett nevnes at det ikke er mulig å skille mellom anmeldelser som gjelder nettbutikken og anmeldelser som den fysiske butikken. Men ut fra skåren er de aller fleste fornøyde med BagBrokers.
De har også en Facebook-side, men ingen omtale/anmeldelsesskåre der.
Handleopplevelsen
Nettsiden
Nettbutikken BagBrokers.no ser flott, profesjonell og tillitsvekkende ut. Øverst har de et søkefelt og deretter en rekke kategorier man kan velge blant, for eksempel “Koffert”, “Sekk”, “Tilbud” osv, alt etter hva man er ute etter.
Disse kategoriene og filtreringsmulighetene fungerer fint.
Man kan også få 10% rabatt på første kjøp om man registrerer seg for å få nyhetsbrev på e-post fra BagBrokers.
Handleopplevelsen
Produktsiden er fin og oversiktlig, som hos de fleste nettbutikker finner man mer informasjon om varen om man navigerer nedover på siden. Det er også tydelig prisinformasjon, informasjon om eventuell rabatt og store knapper for å legge varen i handlekurven. Det er også en knapp for å “Kjøp nå med Vipps”, men denne brukte jeg ikke i denne testen.
Jeg fant en skulderveske med plass til iPad, klikket på “Legg i handlekurven” og kunne deretter velge “Til kassen”. Samtidig fikk jeg informasjon om hvor mye mer jeg måtte handle for om jeg ønsket gratis frakt.
I neste steg fylte jeg ut e-postadresse og adressen min, så kunne jeg velge fraktmetode. Jeg kunne velge mellom mange alternativ til ulike priser, de bruker Posten, Bring, Postnord og AskerExpressen, i tillegg er det mulig å hente varen fra lageret deres i Asker.
Etter å ha valgt ønsket fraktalternativ er neste steg å velge betalingsmetode. Her kunne jeg velge mellom Klarnas løsninger, kreditt/debetkort, Vipps eller MobilePay. Jeg valgte Klarna, gikk gjennom deres prosess, og fikk til slutt en ordrebekreftelse med mye nyttig informasjon når jeg navigerte nedover på siden.
Jeg fikk også en ordrebekreftelse på e-post.
Dagen etter fikk jeg e-post om at bestillingen var på vei, med mulighet til å se bestillingen og spore pakken. Det er bra, for BagBrokers har ingen “Min Side”-funksjon med oversikt, sporing og slike ting.
Jeg la inn bestillingen torsdag 6. mars og den var klar til å hentes i pakkeboks tirsdag 11. mars, så postgangen gikk fort og bra. Vesken var pakket inn i to lag plast, som vist på bildene under. Det fulgte også med noe reklame og en ordreseddel.
Vesken var som beskrevet, med bred reim og diverse lommer. Sømmer og glidelåser ser bra ut og fungerer som de skal. Jeg er fornøyd med handleopplevelsen og produktet, og gir tommel opp!
Kundeservice
BagBrokers tilbyr og lover 1-4 dagers levering, gratis frakt hvis du handler for over kr. 999,00, at varen sendes fra lager i Norge og mulighet for hjemlevering.
Man finner kundeservice-kategorien nederst på siden, men kontaktinformasjon ligger under “Raske linker”. Man kan få kontakt med BagBrokers kundeservice ved å ringe dem, bruke kontaktskjema på nettsidene eller skrive til en e-postadresse man finner i sendingsbekreftelsen man får på e-post. Det står ingenting om åpningstiden for telefonkontakt med dem, det kunne de med fordel ha informert om på Kontakt-sidene.
Men jeg tok kontakt med kundeservice via kontaktskjema og fikk svar neste virkedag, så de svarte raskt. Da hadde de også raskt rettet en liten feil jeg oppdaget på sidene.
Noe jeg savner litt er en Min Side eller Min konto-funksjon, et sted hvor man kunne funnet oversikt over sine bestillinger, betaling og så videre.
Oppsummering
BagBrokers.no er en seriøs nettbutikk som selger ulike typer reiseutstyr, og de sender det fra et lager i Norge. Nettsiden gir et godt inntrykk og er lett å bruke, handleopplevelsen var god og jeg er fornøyd med varen jeg fikk levert. Så jeg gir en stor tommel opp til denne nettbutikken! De kunne med fordel hatt en “Min Side”, men dette er ikke en stor nok mangel til at jeg gir dem trekk for det.
Kilder:
- https://bagbrokers.no/
- https://no.trustpilot.com/review/bagbrokers.no
- Google Anmeldelser
- https://www.facebook.com/@bagbrokers/?locale=nb_NO